1 Eylül 2015 Salı

İLK GEBELİK SÜRECİM-BÖLÜM 2

   

Bebek alışverişi



Büyük oğlum 2006 doğumlu. O zamanlar, evde internetimiz vardı ama bu kadar hayatımızın içinde değildi, kullanmıyorduk. Bir de istediğimiz her bilgiye ulaşılmıyordu zaten, içeriği şimdiki kadar zengin değildi. Ayrıca kullanıcı yorumları falan gibi şeylerden bendeniz bihaberdim. E yaşım daha 25, anne olmaya ruhen hazır değildim, cahildim aslına bakarsanız. Cahil olmak öyle üniversite okumakla giderilecek bir şey değil ki. İNSAN, YAŞAMADIĞI, TECRÜBE ETMEDİĞİ HER ŞEYİN CAHİLİDİR neticede. Çevrede, bize  ne lazım olur, neleri almak gereksizdir, hangi markalar kalitelidir, vs konularda akıl verecek kimse de yoktu. Dolayısı ile nereye gideceğimizi, ne alacağımızı bilmez bir halde, dükkanlarda, pazarlarda, karşımıza çıkıp da hoşumuza giden ne varsa onu aldık. Memnun kalıp tavsiye ettiğim markalar, tesadüfen alıp kullandığımız markalardır. Tabi memnun kaldıktan sonra da alışverişte daha seçici olmaya başladık. 

   Neler aldım?

Bebeğim için

-Çıtçıtlı badiler: Büyük-küçük, uzun kollu-kısa kollu- sıfır kollu hiç farketmeksizin hepsinden aldım. En çok kullanılan parçalar bunlar oluyor. Önemli olan kaliteli, bebeği terletmeyen bir penye kumaş olması. Ben en çok minidamla 'nın ürünlerini beğenerek kullandım. Penyesi kesinlikle çok kaliteli ve yumuşacık, renkleri solmadı, bebeğimi terletmedi. İkinci bebeğimde de hala kullanıyorum sakladıklarımı.

-Hastane çıkışı: İtiraf ediyorum, hastane çıkışı diye özel setlerin olduğundan haberim yoktu; hiç bir satıcı da bahsetmedi böyle bir şeyden. Ben zıbın takımı olarak satılanlardan aldım. Üç takım falandı sanırım. Hastane maceramız uzayınca yetmedi tabi (bu, başka bir postun konusu olsun). Eşim 3-4 takım daha aldı biz hastanedeyken. Bu takımların içinde eldiven, şapka, iç zıbın, dışına giyeceği üst ve alt takım oluyor. Ben aldıklarımın hepsinden memnun kaldım, tepe tepe kullandım ama hiç birinin markasını hatırlamıyorum. 

-Diğer kıyafetler: Yine mini damla marka badiler, penye yelek ve hırkalar, mackays ve chiclid markalarının tüm ürünleri aldığıma beni hiç pişman etmedi. Pijamada tercihim de yine bu markalar oldu.

-Ağız bezi: Pazarda, el bezi diye satılan küçük havlulardan aldım 15 tane kadar. Çok yumuşak ve çok emiciydi. Annem, kenarlarını tığ oyasıyla süsledi. İki bebeğimde de tepe tepe kullandığım parçalardı. Mağazada satılan ağız bezlerinden de aldım ama onlar penye olduğu için, ıslanınca her tarafa hemen dağıtıyordu ıslaklığı. Bu havlular öyle değil. 

-Patik: Pazar ürünü. Ben pazarda gezmeyi ve alışveriş yapmayı oldum olası çok severim. Yine bir gün gezinirken karşıma içi tüylü, dışı peluş, çok tatlı renklerde patikler çıktı. Her renginden aldım. Kıyafetlerine uydurarak giydiriyordum. Çok memnun kaldım. Sıcacık tuttu bebeğimin ayaklarını. Bir de bileği tutan lastikler yumuşak olduğu için giydirip çıkarması da çok kolaydı. Aşağıdaki tarz patiklerdendi:
                                             
                                               (fotoğraf, kadinlarkulubu.com'dan alıntıdır)

-Battaniye: Bir pazen, iki penye, iki kadife ve bir de peluş battaniye aldım. Farkındayım, battaniye olayını abartmışım. Özellikle peluş battaniyeler çok gereksiz bence. Renkleri ve desenleri çok tatlı oluyor ama en fazla bebeğimin yatağına örtü olarak kullandım ben. Penye ve pazen battaniyeler ev için çok kullanışlı. Dışarı çıkarken de çantaya atmak için uygun. Kadife olanları, özellikle bebek arabasında kullandım, kullanıyorum. Yumuşacıklar. 

-Bebek bakım çantası: Adana ve Mersin civarında oturanlar Görüş Bebe'yi bilirler. İlk bebeğimde birkaç farklı çanta kullandım ama en çok Görüş Bebe'den aldığım çantadan memnun kaldım. Çünkü ne sapı koptu, ne de fermuarı patladı. Markası Baby Center. Hala var mıdır bilmiyorum. Şuna benzer, klasik modellerden:
(fotoğraf, hepsiburada.com'dan alıntıdır)

-Uyku Seti: Markasını hatırlamıyorum. Ayıcıklı falan bir set almıştık. Gayet de memnun kaldım. Yastıklarını, nevresim takımlarını, benim beğenip aldığım kumaşlardan annem dikmişti.

-Bebek odası: Güvendiğimiz bir mobilyacıya, beğendiğimiz modeli tarif ederek yaptırdık. Öyle süslü püslü bir şey değildi. Onlar evet şık görünüyor ama ben o tarz mobilya kullanmaktan hoşlanmıyorum. Yani çok cici bici insanı değilim. Turuncu-krem kombinasyonunu seçtik renk olarak. MDF kullanıldı. Gerçekten çok sağlam bir takım oldu. 9,5 yıldır hala sapasağlam. Üç konuda pişmanlığım var sadece : 1. MDF olduğu için çok ağır. 2.Dolabını iki kapılı yaptırmıştık. Keşke üç kapılı olsaymış. 3.Büyüyen beşiği boş yere yaptırmışız. Hiç kullanmadık. 3,5 yaşına kadar park yatak kullandık. Sonrasında yatağını genç yatağına çevirerek kullandık. Bu arada, fiyat olarak da, piyasadaki bilinen markaürünlerin tam tamına yarısını ödedik. 

-Park yatak: Maxima Deluxe xl markalı bir yatak aldım turkticaret.net  sitesinden. Çünkü piyasadaki en büyük ölçülere sahip park yatak buydu. Site çalışanlarının ilgisinden çok memnun kaldım. Ürün stokta kalmamıştı. Yurt dışından gelmesini bekledik. Sürekli telefonla iletişim halindeydik. Normalde zamlı fiyattan satacakları yeni parti ürünü, beklettikleri için bana eski fiyatından verdiler.
                                               (fotoğraf, akakce.com'dan alıntıdır)

Bunun turuncusu bizim yatağımız. Şu an ikinci bebeğim için kullanıyorum. İçine tavsiye üzerine sıkıştırılmış sünger kestirdik yatak olarak. Annem de kılıfını dikti. Hiç sorun yaşamadık. Ortopedik açıdan gayet de uygundu bebeğim için. Bu arada yatağın titreşim aparatını ikinci bebeğimde farklı şekilde kullandım. Ona sıra geldiğinde anlatacağım inşallah.

-Bez: Canbebe.

-Bebek bakım ürünleri: 
Şampuan: Sebamed
Bebek Yağı: Johnsons Baby. Başka da bebek bakım ürünü kullanmadım. Pişik için kullandığım şey ise sadece doğal, ev yapımı kantaron yağı oldu. Şiddetle tavsiye ederim.

-Bebek oto koltuğu: Yine cahillik dönemi. Livello diye bir markanın grup-1 ürününü aldık. İnternette arasanız bulamazsınız, ben bulamadım :) Bilmiyorduk tabi nelere dikkat edilmeli, neye göre seçilmeli. Şu var ki cidden çok memnun kalarak kullandığımız bir ürün oldu. İkinci bebeğimde ise ev içinde kullandık bunu. Sonradan öğrendik ki meğer çok iyi markalar ve modeller varmış da bizim haberimiz yokmuş.

-Bebek arabası: Cahillik diyeyim siz anlayın artık. Johnson diye bir markanın bebek arabasını aldık. Satıcı gösterdi, yok sürüşü çok rahatmış, bebek de içinde rahat edermiş. Be mübarek sorsana bunun niye emniyet kemeri yok diye. Öyle bir arabaydı işte. Ama çok kahrımızı çekti. Çok sevdiğim bir özelliği vardı: yağmurluğu, bir çanta içinde arabaya entegreydi. Yağmura yakalanınca açıveriyordum. Sonra da hooop hemen toplayıp çantaya koyup fermuarını çekiyordum. Yeni nesil bebek arabalarının hiç birinde bu özelliği görmedim. Aşağıdakine benzer, eski modellerden bir arabaydı bizim emektar:
                        (fotoğraf, akakce.com'dan alıntıdır)

Şimdi bakıyorum da Johnson bu konuda kendini epey geliştirmiş. Sağlamlığını falan bilemem ama görüntüde gayet şık arabalar üretiyor artık.

Kendim için


-2 adet gecelik (uzun gecelik tercih ettim)

-2 adet pijama takımı 
-1 adet sabahlık
-4 adet emzirme sütyeni
-Terlik (önü kapalı, rahat bir terlik tercih ettim)
-1 paket hasta bezi (sonradan yaşanan talihsizlik sebebiyle 2 paket daha hasta bezi kullanmak zorunda kaldım)
-1 paket ped
 Kendim için aldıklarım da bu kadar hatırladığım kadarıyla. Daha fazlasına da ihtiyaç duymamıştım zaten.




Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Hatırladıkça postu güncelleyeceğim inşallah. 



Hiç yorum yok: